środa, 19 września 2018

Chlebek orkiszowo-jaglany z bananami i bakaliami

Nie ma tygodnia, żebym go nie piekła. Piekę od razu dwa, bo jeden to zdecydowanie za mało. Ze sto pewnie już upiekłam :)
Najsmaczniejszy jest jeszcze ciepły z masłem, które delikatnie się rozpuszcza. 
Jest tak prosty w wykonaniu, że można go zrobić także z ciekawskim maluchem na rękach.
Ostatnio moje ulubione śniadanie to właśnie ten chlebek z twarogiem (ze Strzałkowa rzecz jasna) i kawa. 
Robiłam go już we wszelakich wersjach. Sprawdzałam różne mąki i dodatki, ale ta wersja smakuje mi chyba najbardziej.
Ja nie dodaję cukru, bo banany nadają mu delikatną słodycz i dla mnie jest w sam raz.
Jeśli mam ochotę na słodkie, smaruję kromkę miodem i sprawa załatwiona.
To fajny pomysł również na przekąskę dla dziecka. 

Składniki:
4 dojrzałe a nawet przejrzałe banany
2 szklanki mąki orkiszowej
0,5 szklanki mąki jaglanej
0,5 szklanki mleka - ja daję migdałowe
0,5 szklanki oleju rzepakowy
1 łyżeczka sody
1 łyżka octu jabłkowego
1 łyżka cynamonu
Ulubione bakalie:
suszona żurawina
orzechy włoskie lub nerkowca
suszona aronia lub wiśnia

Przygotowanie:
Banany miksujemy razem z mlekiem na gładką masę. Dodajemy olej i ocet jabłkowy, dobrze mieszamy.
W dużej misce mieszamy suche składniki: mąkę, sodę, cynamon.
Do suchych skladników dodajemy mokre i mieszamy dokłanie.
Dodajemy ulubione bakalie. Ja najczęściej dodaję suszoną żurawinę, aronię i orzechy włoskie.
Jest też pyszny z orzechami nerkowca.
Przelewamy do jednej dużej formy lub do dwóch mniejszych.
Pieczemy ok 45 minut w 180 stopniach (do suchego patyczka).

Smacznego!!!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz