piątek, 16 lutego 2018

Domowa Nutella

Awokado, daktyle, orzechy, kakao i syrop z agawy.
Same zdrowe produkty, z których można otrzymać coś pysznego. Coś co lubią chyba wszyscy. Mowa oczywiście o Nutelli.
Najlepiej smakuje jedzona łyżką prosto ze słoiczka. Niestety nie ma w niej nic zdrowego.
Kiedyś gdzieś widziałam przepis na krem z awokado i kakao, a że akurat miałam w domu duże, dojrzałe awokado, postanowiłam spróbować.
I okazało się, że wyszedł pyszny i na dodatek zdrowy zamiennik popularnego smakołyku. 
Od razu też usmażyłam kilka naleśników. 
Naleśniki z twarożkiem (polecam ze Strzałkowa, jest wg mnie najsmaczniejszy) i domową Nutellą podbiły moje kubki smakowe :)
Ten przepis na "małe conieco" zdecydowanie zagości na stałe w mojej kuchni.

Składniki: 
1 duże dojrzałe awokado
5 suszonych daktyli, zalanych wrzątkiem i moczonych w wodzie ok. 15 minut aby trochę zmiękły
2 łyżeczki kakao
garść orzechów laskowych ( ja użyłam rozłupanych ze skorupek)
kilka pistacji niesolonych
kilka migdałów
syrop z agawy, ilość według uznania do uzyskania słodyczy

Przygotowanie:
Awokado obieramy ze skóry, kroimy na kawałki. Orzechy, migdały i pistacje mielimy na drobny pył w młynku. Ja mam taki stary, niezawodny młynek niby do kawy, ale mielę w nim wszystko.
Wszystkie składniki umieszczamy w blenderze i miksujemy do uzyskania jednolitej masy.
Przekładamy do słoiczka. Możemy śmiało przechowywać taki krem kilka dni.

Smacznego!!!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz