niedziela, 13 kwietnia 2014

Kotlety z kaszy jaglanej i kalafiora

"Królowa kasz" tak można w skrócie określić zalety kaszy jaglanej.
O tym, jak bardzo jest zdrowa nie trzeba chyba nikogo przekonywać.
Tym razem użyłam jej do przygotowania kotlecików. 

Składniki:
1/2 kalafiora świeżego lub opakowanie mrożonego
150 g kaszy jaglanej
1 duża cebula lub 2 mniejsze
natka pietruszki
1 ząbek czosnku
1/2 szklanki mąki (ja dodałam mąkę z amarantusa)
1 jajko
sól
pieprz czarny
pieprz cayenne
otręby żytnie - jako panierka
olej rzepakowy

Przygotowanie:
Kaszę gotujemy zgodnie z opisem na opakowaniu.
Kalafior gotujemy aż stanie się miękki.
Cebulę obieramy i kroimy w kostkę a następnie podsmażamy na patelni.
Ugotowaną kaszę, ugotowany i odcedzony kalafior, podsmażoną cebulkę mieszamy w misce, dodajemy jajko, mąkę i doprawiamy do smaku. Dodajemy pokrojoną natkę pietruszki i mieszamy dobrze, aby wszystkie składniki połączyły się.
Kotleciki panierujemy otrębami i smażymy na rozgrzanym oleju z obu stron aż się podrumienią.
Ja podałam z ogórkami z kurkumą własnej roboty (przepis na ogórki już niedługo na blogu).

SMACZNEGO !!!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz