wtorek, 29 kwietnia 2014

Zupa pomidorowa z cieciorką i makaronem pełnoziarnistym

Pomidorówka - to zdecydowanie moja ulubiona zupa. Dodatek cieciorki powoduje, że zupka staje się dużo bardziej pożywna. Jest to bardzo proste i szybkie danie. Cieciorkę ze względu na jej walory odżywcze polecam wszystkim, nie tylko wegetarianom :)

Składniki:
2 duże marchewki
pół selera dużego lub jeden mniejszy
2 pietruszki
kawałek pora
2 ząbki czosnku
natka pietruszki
200 g cieciorki w suchych ziarnach (lub puszka konserwowej)
puszka pomidorów bez skórki
200 g makarony pełnoziarnistego
sól 
pieprz
mała papryczka chili
3 kulki ziela angielskiego
ja dodałam 2 bulionetki warzywne Knorr
5 łyżek śmietany 12%

Przygotowanie:
Ja użyłam cieciorę w suchych ziarnach, więc namoczyłam ją dzień wcześniej (ok 12 godzin)  i ugotowałam do miękkości ok 1,5 godziny.
Warzywa obieramy, kroimy w talarki i gotujemy razem z ząbkami czosnku i bulionetkami, jak staną się miękkie dodajemy zmiksowane pomidory. Doprawiamy do smaku. Zabielamy śmietaną.
Makaron przygotowujemy zgodnie z instrukcją na opakowaniu.
Podajemy z natką pietruszki.

SMACZNEGO !!!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz