piątek, 16 maja 2014

Tarta botwinkowo-szpinakowa

Dzisiaj kolejna wiosenna propozycja :) 
Tarta z botwinką i świeżymi liśćmi szpinaku, nie tylko świetnie wygląda , ale także smakuje wyśmienicie!

Składniki:
Ciasto:
250 g mąki ( dałam 150 g krupczatki i 100 g pszennej)
150 g zimnego masła
2 łyżeczki soli himalajskiej różowej
szczypta cukru
2 łyżki zimnej wody
Farsz:
duży pęczek botwinki z buraczkami
pęczek świeżego szpinaku
2 ząbki czosnku
kilka listków świeżego rozmarynu
sól
pieprz
Dodatkowo:
2 jajka
150 g śmietanki (ja użyłam wegańskiej ryżowej) - jak na zdjęciu poniżej
2 plasterki sera (użyłam wegańskiego sera z ziołami) - jak na zdjęciu poniżej
olej rzepakowy

Przygotowanie:
Mąkę mieszamy z solą i cukrem, dodajemy posiekane w kawałki zimne masło i zimną wodę. Zagniatamy ciasto w jednolitą,zwartą kulę. Zawijamy w folię spożywczą i wkładamy do lodówki na 30 minut.
W międzyczasie przygotowujemy farsz. Botwinkę i szpinak myjemy. Kilka listków odkładamy do ozdoby. Pozostałe kroimy w paseczki a umyte i cienko obrane buraczki kroimy w słupki. Pokrojoną botwinkę, buraczki i szpinak wrzucamy na rozgrzany olej i smażymy ok 5 minut mieszając. Dorzucamy wyciśnięte ząbki czosnku i posiekany rozmaryn. Doprawiamy solą i pieprzem.
Rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni. Formę do tary smarujemy masłem i oprószamy mąką. Wykładamy ciastem formę, nakłuwamy widelcem i pieczemy ok 10 minut.
W miseczce mieszamy jajka, śmietankę i starkowany ser.  Na podpieczony spód wykładamy farsz i zalewamy go masą jajeczną. Na wierzchu rozkładamy dla dekoracji listki botwinki. Pieczemy ok 30 minut.

SMACZNEGO !!!









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz