piątek, 15 sierpnia 2014

Ciasto czekoladowo-bananowe z orzechami nerkowca i jagodą peruwiańską

Ciasto bardzo czekoladowe...jest puszyste i jednocześnie wilgotne.
Podczas pieczenia aromat czekolady unosi się w całym domu. 
Do środka dodałam orzechy nerkowca i suszone owoce jagody peruwiańskiej, zwanej inaczej złotą jagodą Inków. 
Ten słodki owoc z nutą limonki, świetnie nadaje się zarówno na surowo  jako przekąska, jak i jako dodatek do ciast czy deserów.
Jagoda peruwiańska jest stosunkowo mało znanym owocem w Europie, natomiast od tysięcy lat jest ceniona w kulturze południowoamerykańskiej za swoje prozdrowotne właściwości. Zawiera bowiem dużo witamin z grupy B oraz witaminę A i C. Jest jedynym roślinnym źródłem witaminy B12 oraz w znacznym stopniu beta-karotenu. W porównaniu z innymi owocami zawiera znaczne ilości białka.

Piekąc takie ciasto możemy połączyć przyjemne z pożytecznym :)

Składniki:
150 g mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody
100 g masła roztopionego
150 ml oleju 
100 g cukru trzcinowego
150 g czekolady gorzkiej (ja dodałam z 52% kakao)
3 miękkie banany
2 jajka
100 g suszonych owoców jagody peruwiańskiej
50 g orzechów nerkowca - połamanych

Przygotowanie:
Masło rozpuszczamy w łaźni wodnej razem z połamaną na kawałki czekoladą.
W dużej misce mieszamy suche składniki: mąkę, proszek do pieczenia, sodę.
Rozpuszczone masło i czekoladę ucieramy z cukrem, następnie dodajemy po 1 jajku cały czas mieszając, dodajemy olej a na końcu rozgniecione widelcem banany.
Łączymy suche składniki z mokrymi, dobrze mieszamy.
Piekarnik nagrzewamy do temperatury 180 stopni.
Wylewamy ciasto na formę keksową ( ja posiadam sylikonową, jeśli jest blaszana należy wysmarować masłem i oprószyć mąką). Wstawiamy do piekarnika i pieczemy ok godzinę.
Po upieczeniu studzimy w formie i kroimy kiedy ciasto ostygnie ( o ile nie skusi na zapach :) ).
Ja podałam takie jeszcze letnie ciasto z gałką lodów waniliowych.

SMACZNEGO !!!









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz