niedziela, 31 sierpnia 2014

Naleśniki z mleka ryżowego z konfiturą pigwową

Ostatnio podczas Jarmarku Dominikańskiego jak co roku zaopatrzyłam się w kilka różnych specjałów kuchni regionalnych. Na stoisku bałkańskim zakupiłam m.in. konfiturę z pigwy z orzechami włoskimi. 
Jestem wielką fanką pigwy, więc kupiłam na spróbowanie taki smakołyk i okazał się on strzałem w dziesiątkę.
 Jest PRZEpyszny, pomysł więc podchwyciłam i sama zrobię kilka słoiczków na zimę. 

Składniki:
600 ml mleka ryżowego
2 jajka wiejskie
2 szklanki mąki pszennej
szczypta soli ( ja używam różowej himalajskiej)
łyżka oleju
ulubiona konfitura do posarowania naleśników

Przygotowanie:
Wszystkie składniki na ciasto dokładnie ze sobą mieszamy. Odstawiamy ciasto na ok 15 minut, po tym czasie znowu mieszamy. Jeśli ma konsystenję gęstej śmietany możemy smażyć od razu, jeśli jest rzadsze dosypujemy mąki, mieszamy i spradzamy konsystencję. Smażymy na pateli delikantnie posmarowanej olejemy (używam do tego sylikonowego pędzelka) z obu stron, aż naleśnik się lekko zarumieni. 
Naleśniki smarujemy konfiturą.

SMACZNEGO !!!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz