sobota, 2 sierpnia 2014

Letnia zupa z młodych warzyw

Nieważne jak daleko jestem od domu rodzinnego, smaki dzieciństwa towarzyszą mi cały czas, a im robię się starsza tym częściej sięgam po sprawdzone przepisy mojej Mamy.
Uwielbiam domowe zupy, kojarzą mi się z ogromną ilością warzyw i zieleniny, tak od zawsze gotowała moja Babcia, Mama a teraz gotuję ja.
Same świeże, młode warzywa... i jak tu nie kochać lata? :)

Składniki:
3 młode ziemniaki
3 marchewki
1 pietruszka
1 seler
30 dag fasolki szparagowej żółtej
30 dag zielonego, młodego groszku
natka pietruszki
2 ząbki czosnku
sól
łyżka sosu sojowego
świeżo mielony czarny pieprz
3 kulki ziela angielskiego
jogurt typu greckiego
2 litry wody

Przygotowanie:
Wszystkie warzywa dokładnie myjemy, obieramy cieniutko i kroimy w kostkę (ziemniaki, seler) i talarki (marchewkę, pietruszkę). Z fasolki odcinamy końcówki i kroimy na połówki. Groszek wyłuskujemy ze strączków. Ząbki czosnku obieramy, przecinamy na pół.Wszystkie warzywa gotujemy na małym ogniu przez ok. pół godziny aż zmiękną. Doprawiamy solą, świeżo zmielonym pieprzem, zielem i łyżką sosu sojowego. 
Podajemy z łyżką jogurtu i natką pietruszki.

SMACZNEGO!!!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz