sobota, 14 czerwca 2014

Pizza z zielonymi szparagami, bakłażanem i suszonymi pomidorami

Sezon na moje ukochane szparagi jeszcze się nie skończył, więc korzystam ile się da.
Polecam gorąco pizzę domowej roboty. Ten włoski specjał lubi chyba każdy :)

Składniki:
Ciasto:
150 g mąki pszennej
80 g pszennej razowej
15 g świeżych drożdży
150 ml ciepłej wody
1 łyżeczka soli (dodałam różową himalajską)
pół łyżeczki cukru
1 łyżka oliwy z oliwek
Sos pomidorowy:
puszka pomidorów
ząbek czosnku
sól
pieprz
oregano
1 mała papryczka chilli
2 listki świeżej bazylii
Dodatki:
pęczek zielonych szparagów
pół bakłażana
ok 120 g suszonych pomidorów (użyłam pomidorów w oleju z ziołami, zawsze też wykorzystuje ten olej)
biała  mozzarella - starta na tarce

Przygotowanie:
Podgrzewamy wodę aż będzie ciepła (ale nie gorąca) i wlewamy do miseczki, dodajemy pokruszone drożdże ( dobrze jest wyjąć je szybciej z lodówki, aby miały temperaturę pokojową), dodajemy cukier i łyżkę mąki pszennej. Dobrze mieszamy aż drożdże się rozpuszczą. Przykrywamy ściereczką i odstawiamy na ok 15 minut w ciepłe miejsce do wyrośnięcia (drożdże muszą się spienić).
Do miski wsypujemy mąkę (ja użyłam pszenną i pszenną razową), dodajemy sól, rozczyn z drożdży oraz łyżkę oliwy. Ciasto wyrabiamy przez ok 10 minut aż będzie gładkie i elastyczne. Wyrobione ciasto formujemy w kulkę, przekładamy do miski, przykrywamy ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce na ok 1,5 godziny do wyrośnięcia.
Po tym czasie nagrzewamy dobrze piekarnik do temperatury 250 stopni.
Blaszkę smarujemy oliwą, ciasto rozwałkowujemy i wykładamy nim blaszkę. Odstawiamy jeszcze na ok 20 minut. W tym czasie szparagi myjemy, odcinamy zdrewniałe końcówki. Wrzucamy do gotującej wody na ok 2 minuty, odcedzamy i przepłukujemy zimną wodą, łodygi przecinamy wzdłuż na połówki.
Bakłażana sparzamy gorącą wodą, kroimy w plasterki.
Pomidory, czosnek, sól, pieprz, chilli, bazylię i oregano blendujemy na gładki sos.
Na ciasto nakładamy sos pomidorowy i rozsmarowujemy.
Układamy warzywa, posypujemy startą mozzarellą. Pieczemy przez ok 12 minut.
Przed podaniem posypujemy z wierzchu ziołami włoskimi (najlepiej oregano), ja podałam z listkami świeżej bazylii. 

SMACZNEGO !!!









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz