środa, 18 czerwca 2014

Zupa krem z białych szparagów

To już chyba ostatnie szparagowe podrygi. Udało mi się kupić w warzywniaku ostatni pęczek białych szparagów. Niestety musimy czekać okrągły rok, aż te smaczne warzywa znowu zagoszczą na naszych stołach. Tęsknotę tę można jednak trochę złagodzić innymi smakowitymi skarbami. Jest już groszek, bób i fasolka szparagowa :)
Zatem żegnam moje ukochane szparagi. Do zobaczenia za rok :)
Przepis na tą zupkę jest banalnie prosty, szybki w wykonaniu a efekt......mniam mniam!
Palce lizać, że tak powiem :)

Składniki:
pęczek białych szparagów
2 marchewki
1 pietruszka
pół selera
natka pietruszki
1 ząbek czosnku
1 papryczka chilli
sól
ja użyłam 1 bulionetkę warzywną Knorr ( nie kostkę)

Przygotowanie:
Warzywa (marchewkę, pietruszkę, seler) myjemy, obieramy i kroimy w kawałki. 
Do garnka wlewamy ok 1,5 litra wody i gotujemy warzywa razem z bulionetką  ząbkiem czosnku aż trochę zmiękną ( ok 10-15 minut)
W międzyczasie myjemy szparagi, obcinamy zdrewniałe końcówki, oczyszczamy z włókien i kroimy na kawałki ( takie aby mogły się zmieścić w garnku na leżąco, wyjątkowo nie w pozycji pionowej :) .
Następnie dodajemy szparagi i gotujemy jeszcze przez ok 10 minut aż szparagi zmiękną. 
Doprawiamy solą i papryczką chilli ( ja używam suszonych i rozgniatam je w palcach).
Zestawiamy garnek z ognia i używając blendera miksujemy wszystkie składniki na gładki krem. Natkę pietruszki siekam i posypuję nią zupę na talerzu.
Ja podaję tą zupę razem z grzankami z delikatną czosnkową nutką.
Bagietkę smaruję delikatnie oliwą z wyciśniętym ząbkiem czosnku i zapiekam w piekarniku przez ok 7 minut w 200 stopniach. 

SMACZNEGO !!!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz