wtorek, 3 czerwca 2014

Placki wielowarzywne

Dzisiaj robiłam tzn. "czyszczenie magazynów". Raz na jakiś czas przeglądam lodówkę i oceniam co jest do szybkiego zużycia :) 
Dzisiaj uzbierałam: 3 średniej wielkości ziemniaki, 1 marchewkę i pół selera..dorzuciłam jeszcze cukinię oraz cebulę i tak oto powstały wielowarzywne placki. 
Wyglądają jak najzwyklejsze w świecie placki ziemniaczane...a tu niespodzianka! 
Wyszły naprawdę znakomite, jeszcze na wierzch do smaku łyżeczka jogurtu naturalnego i świeży koperek...palce lizać!
Pomysł na te placuszki zostanie wprowadzony do menu już na dobre :)

Składniki:
3 ziemniaki
1 marchewka
pół selera
1 cukinia
1 cebula
2 ząbki czosnku
sól
pieprz
2 jajka
3 łyżki mąki z cieciorki
3 łyżki zmielonych płatków owsianych
olej
naturalny jogurt gęsty
świeży koperek

Przygotowanie:
Wszystkie warzywa myjemy i obieramy, kroimy w kawałki. Ja użyłam elektrycznego rozdrabniacza do posiekania wszystkich warzyw na gładką masę. Ja jednak lubię jak pozostają małe kawałki warzyw,nie lubię takiej gładkiej "papki" jak dla niemowlaka. Można też zetrzeć warzywa na tarce.
Do masy dodajemy roztrzepane jajka, płatki owsiane i doprawiamy solą i pieprzem, dobrze mieszamy.
Placki lubię doprawiać standardowymi przyprawami: solą, pieprzem, cebulą i świeżym czosnkiem.
Na rozgrzany olej kładziemy porcje masy i smażymy z obu stron na złoty kolor.
Podajemy według uznania. Ja bardzo lubię placuszki z naturalnym jogurtem w wersji gęstej oraz świeżym koperkiem.

SMACZNEGO !!!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz