sobota, 28 czerwca 2014

Klasyczna sałatka z pomidorów z płatkami amarantusowymi

Klasyczna sałatka z pomidorów, lekko urozmaicona płatkami z nasion amarantusa, które ostatnio odkryłam. Moja Mama znalazła też z tej samej serii ostropest mielony (zdjęcia poniżej).
O znakomitych właściwościach amarantusa pisałam już nie raz, co do ostropestu, to poczytałam sobie trochę na jego temat. Okazuje się, że jest to roślina o wielu cenny właściwościach leczniczych. Stosowano go już w starożytności.
Do chwili obecnej jest to jeden w lepszych środków używanych do odtrucia organizmu, zapobiega bowiem uszkodzeniom wątroby, nie dopuszczając do łączenia się toksyn z powierzchnią jej komórek. 
Zapobiega także namnażaniu się wolnych rodników oraz posiada właściwości antykancerogenne.
Udało mi się dostać te produkty w zwykłym sklepiku osiedlowym koło domu, są z też z pewnością dostępne w sklepach ze zdrową żywnością. 
Ja "przemycam" takie zdrowotności posypując sobie warzywa na kanapkach np. pomidory, ogórki czy rzodkiewkę. Polecam taki eksperyment nie tylko osobom wege :)

Składniki:
duży pomidor
szczypiorek
płatki z nasion amarantusa - łyżka
sól
pieprz

Przygotowanie:
Pomidora myjemy, kroimy w plastry. Doprawiamy solą i pieprzem do smaku. Posypujemy pokrojonym szczypiorkiem i płatkami z nasion amarantusa .

SMACZNEGO!!!








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz